Assalammualaikum semua dan selamat sejahtera :) selamat datang ~ hope this blog bring goods to all readers .. enjoy reading :)

Tuesday 10 June 2014

~ Andai Esok Ada ~



Andai esok ada,
adakah aku akan terus bergelumang dosa,
menanti waktu ajalku tiba,
layakkah aku untuk ke syurga?


Andai esok ada,
terampunkah diri ini oleh semua,
siapkah imanku bila ditanya,
mampukah aku menjawab di alam sana?


Andai esok ada,
bahagiakah aku melihat dunia,
tenangkah jiwaku melalui semua,
tabahkah hatiku jika ia diduga?


Teman,
kau mengingatkanku akan kematian,
kau doakan aku akan kesejahteraan dan kebahagian,
kau sayangi aku tanpa batasan.


 Andai esok ada,
semoga rahmat Allah mengiringi hidupku,
semoga dengan ukhuwah menyinari hari2 ku,
ku harap dengan doa,
syurga menjadi tempat pertemuan kita di akhirat kelak.


#MuhasabahDiri #MayAllahblessUs





No comments:

Post a Comment