Assalammualaikum semua dan selamat sejahtera :) selamat datang ~ hope this blog bring goods to all readers .. enjoy reading :)

Monday 8 September 2014

Memandang langit itu 2 :)

    Petang itu,aku merenung ke luar tingkap. Sekali lagi. Melihat langit senja,begitu mengusik hati aku. Terasa sedikit nolstagik.Memandang langit itu meletakkan aku dalam situasi ini. Ingin menulis. Kali ini aku terfikir sesuatu . Sungguh,indah benar ciptaaan Tuhan. Aku berfikir akan usia yang semakin lanjut. Untuk sesaat,aku berfikir akan masa depan bumi yang semakin tua ini. Terasa betapa hidup ini singkat seiring dengan aku yang sedang meniti usia.Lucu pula. Aku memikirkan usiaku kala melihat langit itu. Mungkin,sebenarnya aku memikirkan tentang apa yang patut aku lakukan sepanjang aku bernafas di bumi ini.

   Senja itu,aku mengimbau kembali zaman kanak-kanakku hingga sekarang.Aku mula memikirkan masa depan,apa yang akan aku lakukan untuk bangsa,negara dan agamaku =)  i keep thinking about it..hurmm...

No comments:

Post a Comment